Sigma C 18-300mm f3.5-6.3 DC MACRO OS HSM

Kiedy w latach 80-tych rozpoczynałem moją przygodę z fotografią, na rynku dominowały obiektywy stałoogniskowe. Zoomów było niewiele a do tego oferowały jakość obrazu, delikatnie mówiąc, nie najlepszą. W latach 90-tych proporcje zaczęły się wyrównywać, zaś jakość zdjęć wykonanych, zwłaszcza profesjonalnymi obiektywami (takimi jak np. Nikon 35-70mm f2.8) zaczęła powoli zbliżać się do tej, jaką oferowały szkła typu „prime”. Wybór określonego rodzaju obiektywu był zawsze pewnym kompromisem. Z jednej strony obiektywy stałoogniskowe oferowały lepszą jakość obrazu, z drugiej jednak rozmiar i waga torby fotograficznej, wypchanej obiektywami stałoogniskowymi mogła przerazić. Zoom zwiększał znacznie komfort fotografowania, ale tu z kolei trzeba było liczyć się z pogorszeniem jakości obrazu. Dla wielu fotografów nie miało to jednak tak istotnego znaczenia. W przypadku fotoreporterów bardziej liczył się zakres ogniskowych i jasność szkła, niż jego walory optyczne. Wykonywane zdjęcia trafiały bowiem przeważnie do gazet (często czarno-białych) czy czasopism i prezentowane były w formacie nie większym niż paczka papierosów. Coraz bardziej powszechny zoom stawał się także ulubionym narzędziem dla entuzjastów fotografii. Pomijając fakt, że był wygodniejszy w użyciu, były też znacznie tańszy. Może nie dosłownie, ale na pewno w przeliczeniu na… ogniskowe. Zakupując bowiem jeden zoom, można było „pokryć” nim kilka popularnych długości ogniskowych, charakterystycznych dla obiektywów stałoogniskowych. Dzisiejszy rynek fotograficzny oferuje nam wielki wybór szkieł: tak stałek jak i zoomów. W przypadku obiektywów profesjonalnych, różnica w jakości obrazu prawie się zatarła.W przypadku szkieł amatorskich jest nieco większa, ale nie na tyle, aby przeciętny fotoamator musiał nosić torbę wypchaną obiektywami stałoogniskowymi. Dbając o wygodę użytkownika, producenci stworzyli grupę obiektywów określanych mianem „hyperzoom” obejmujących bardzo duży zakres ogniskowych. Do tego typu obiektywów należy Sigma C 18-300mm f3.5-6.3 DC Macro OS HSM. To nowy przedstawiciel linii „Contemporary”, wyposażony w funkcjonalność „makro”, cichy napęd HSM oraz wydajnie działającą stabilizację obrazu. Sigma 18-300 oferuje bardzo dobrą – jak na tak duży zakres ogniskowych – jakość obrazu i będzie idealnym kompanem dla tych, którzy cenią sobie wygodę posiadania jednego, uniwersalnego szkła do wielu różnorodnych zadań fotograficznych. Specjalnie do tego modelu, Sigma opracowała dodatkową soczewkę makro (opcja odpłatna). W odróżnieniu od uniwersalnych soczewek tego typu, charakteryzuje się ona parametrami dobranymi ekskluzywnie pod obiektyw Sigmę 18-300 mm i została wykonana ze specjalnego  szkła nie pogarszającego jakości obrazu. Soczewka pozwala na uzyskanie skali odwzorowania 1:2. Jej zastosowanie znacznie usprawni fotografowanie owadów, martwej natury i innych, niewielkich obiektów. Sigma C 18-300mm f3.5-6.3 DC Macro OS HSM produkowana jest w mocowaniach do Canona, Nikona, Pentaxa, Sigmy oraz Sony i w przypadku zakupu w autoryzowanych salonach Sigm ProCentrum objęta jest 2-letnią gwarancją producenta, która można odpłatnie rozszerzyć o kolejny rok. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przykładowych, wykonanych obiektywem Sigma C 18-300mm (wersja do Canona).

Duże pliki zdjęciowe można obejrzeć tutaj.


Tagi artykułów:
·
Kategorie artykułów:
Inspiracje
Polubienia:
83

Powiązane wpisy


Popularne wpisy

Komentarze

  • Świetny, uniwersalny spacer zoom. Żona się z nim nie rozstaje:) Poza tym funkcja macro w tym obiektywie – super sprawa 🙂

    sony_maniak 25 lutego 2016 11:11

Zostaw komentarz

lub